Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012

Με τα Windows 7, η Microsoft επιβάλλει νομικό έλεγχο πάνω στον υπολογιστή σου και χρησιμοποιεί την ισχύ του για να κακοποιήσει τους χρήστες υπολογιστών.

Εκπαίδευση

"Δώσε σ' έναν άνθρωπο ένα ψάρι και θα τον ταΐσεις για μια ημέρα. Δίδαξέ του πώς να ψαρεύει και τον ταΐζεις για μια ζωή."
Όλο και περισσότερο αναμένουμε οι υπολογιστές να είναι χρήσιμα εργαλεία για τη μόρφωση των παιδιών μας. Σήμερα όμως, τα περισσότερα παιδιά των οποίων η εκπαίδευση συμπεριλαμβάνει υπολογιστές, διδάσκονται να χρησιμοποιούν τα προϊόντα μιας εταιρείας: Της Microsoft. — Η Microsoft ξοδεύει μεγάλα χρηματικά ποσά σε marketing αλλά και πιέζοντας πολιτικούς έτσι ώστε να έχει την υποστήριξη των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Σύνδεσμος στο αμάρτημα της 'Εκπαίδευσης'
Η μόρφωση των παιδιών αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ρεύμα προσόδων για τη Microsoft και μια στρατηγική ευκαιρία μα ενσωματώσει τα προϊόντα της στις ζωές των μελλοντικών ενηλίκων. Με το να παρασύρει τα σχολεία στο να διδάσκουν τους μαθητές χρησιμοποιώντας τα Windows και σχετικό λογισμικό, η Microsoft μπορεί να κάνει τους γονείς να αισθάνονται υποχρεωμένοι επίσης να παράσχουν το ίδιο λογισμικό στο σπίτι. Πού αλλού βλέπουμε μια εταιρεία να μπορεί με τέτοιον τρόπο να βάζει τα διαφημιζόμενα και επώνυμα προϊόντα της μπροστά στα παιδιά ως απαιτούμενα ;
Πολλές πολιτείες στις ΗΠΑ καμαρώνουν για το πώς συνεργάζονται με τη Microsoft, είτε αγνοώντας, είτε μην καταλαβαίνοντας τη διαβρωτική επίδραση που έχει στις κυβερνήσεις τους η αποδοχή δώρων από αυτή την τεράστια εταιρεία. Επειδή το λογισμικό της Microsoft είναι ιδιοταγές (proprietary), είναι ασύμβατο με την εκπαίδευση.— Οι χρήστες είναι απλώς παθητικοί καταναλωτές στην αλληλεπίδρασή τους με τα Windows. Τους είναι νομικώς απαγορευμένο να προσαρμόσουν το λογισμικό για να λύσουν ένα συγκεκριμένο πρόβλημα ή να ικανοποιήσουν την πνευματική τους περιέργεια εξετάζοντας τον πηγαίο του κώδικά. Μια εκπαίδευση που αξιοποιεί την ισχύ των υπολογιστών πρέπει να είναι μέσο για ελευθερία και δύναμη και όχι λεωφόρος μέσω της οποίας μια εταιρεία επιβάλλει το μονοπώλιό της με μεθόδους κατήχησης.
Απ' την άλλη μεριά, το ελεύθερο λογισμικό προσφέρει στα παιδιά μια οδό ενδυνάμωσης με το να τα ενθαρρύνει να εξερευνούν και να μαθαίνουν. Πουθενά δεν ήταν σημαντικότερη η υπόσχεση του ελεύθερου λογισμικού ως μια πλατφόρμα μάθησης, από το σχέδιο του 'Ενός Φορητού Η/Υ Ανά Παιδί' (OLPC: One Laptop per Child). Το project ξεκίνησε από τον καθηγητή του MIT Nicholas Negroponte το 2003 και η ιδέα ήταν να αποκτήσουν τα παιδιά όλου του κόσμου προχωρημένη εκπαίδευση, αξιοποιώντας το συνδυασμό τεχνολογιών πληροφορίας και ελευθερίας. Το project στόχευε να παράγει συσκευές χαμηλού κόστους (ξεκινώντας από μία που αποκαλούνταν XO), έτσι ώστε εκατομμύρια παιδιών να έχουν πρόσβαση σ' αυτές και ελεύθερο λογισμικό, ώστε να έχουν τις κρίσιμες ελευθερίες να εξερευνούν και να μοιράζονται το λογισμικό τους.
Τότε κατόπιν πιέσεων από τη Microsoft, ο Negroponte πήρε πίσω τη δέσμευση του εγχειρήματος για ελευθερία και ανακοίνωσε ότι το μηχάνημα θα ήταν επίσης μια πλατφόρμα για να εκτελείται το μη ελεύθερο λειοτυργικό σύστημα Windows XP.
Η Microsoft δεν είναι η μόνη απειλή για την εκπαίδευση. Η Adobe και Apple κατέχουν και οι δυο γερές θέσεις στη εκπαίδευση ακόμη και πάνω στα Windows. Τα ιδιοταγή προγράμματα αναπαραγωγής Flash και Sockwave της Adobe και τα Quicktime και iTunes της Apple

Δείτε ολόκληρο το άρθρο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου