Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

Πώς να καταχωρήσετε την ιστοσελίδα σας στο Google ή σε μια άλλη μηχανή αναζήτησης

Ο πιο σύνηθες τρόπος για να αναζητήσει ένας χρήστης μια ιστοσελίδα είναι χρησιμοποιώντας μια μηχανή αναζήτησης. Γι’ αυτό το λόγο είναι σημαντικό για μια εταιρεία να εμφανίζεται η ιστοσελίδα της στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Το πλεονέκτημα από την παρουσία σε μια μηχανή αναζήτησης είναι τεράστιο μιας και οι πελάτες που προσελκύονται αυξάνονται κατακόρυφα, ενώ το κόστος είναι μηδαμινό. Εξάλλου για να θεωρηθεί πλέον ένα website επιτυχημένο πρέπει οπωσδήποτε να εμφανίζεται στις αναζητήσεις των μηχανών αναζήτησης και μάλιστα όσο πιο μπροστά γίνεται.
Υπάρχουν πάρα πολλές μηχανές αναζήτησης όπως η Google, η Alta Vista, WebCrawler, η Yahoo! και άλλες. Για να καταχωρήσετε μια ιστοσελίδα σε μια μηχανή αναζήτησης υπάρχουν πολλοί τρόποι. Μπορείτε να την καταχωρήσετε απευθείας χρησιμοποιώντας μια φόρμα καταχώρησης. Οι πιο πολλές μηχανές αναζήτησης διαθέτουν μια φόρμα για καταχώρηση ιστοσελίδων στην αρχική τους σελίδα μέσω κάποιου συνδέσμου. Σ’ αυτές τις φόρμες ζητείται να καταχωρήσετε το URL της ιστοσελίδας, το e-mail της επιχείρησης, το όνομα του δικτυακού τόπου και την κατηγορία στην οποία ανήκει.
Ένας άλλος τρόπος για καταχώρηση σε μια μηχανή αναζήτησης είναι χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα που κάνει απευθείας καταχώρηση. Βέβαια αυτό απαιτεί κόστος για την αγορά τέτοιου προγράμματος και δεν ενδείκνυται εφόσον οι πιο δημοφιλείς μηχανές αναζήτησης επιθυμούν τη χρήση φόρμας καταχώρησης.
Επιπλέον ένας άλλος τρόπος για να εμφανίζεται η ιστοσελίδα σας σε μια μηχανή αναζήτησης και μάλιστα με μεγαλύτερη επιτυχία είναι χρησιμοποιώντας όσο το δυνατό περισσότερους συνδέσμους σε άλλες ιστοσελίδες που παραπέμπουν προς το δικό σας website. Έτσι η μηχανή αναζήτησης θεωρεί την ιστοσελίδα σας ως πιο έγκυρη πηγή σχετικά με κάποιο θέμα και βελτιώνει τη θέση της στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ακόμη ένας τρόπος καταχώρησης που βελτιώνει κατά πολύ τη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης είναι μέσω πληρωμής στην εταιρεία της συγκεκριμένης μηχανής αναζήτησης. Αυτή η μέθοδος που θεωρείται και η πιο διαδεδομένη για τις μεγάλες εταιρείες είναι γνωστή ως Pay for Placement. Άλλωστε τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν πως οι χρήστες μηχανών αναζήτησης τείνουν να κοιτάζουν τα πρώτα links στα αποτελέσματα αναζήτησης. Γι’ αυτό είναι σημαντική η θέση που κατέχει μια ιστοσελίδα.
Για να βελτιώσετε τη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και κάποια ΄΄κόλπα΄΄ έτσι ώστε οι μηχανές αναζήτησης να εντοπίζουν πιο εύκολα την ιστοσελίδα σας. Για παράδειγμα χρησιμοποιώντας επαναλαμβανόμενες λέξεις κλειδιά μπορείτε να εμφανίζεστε πιο σχετικοί για κάποιο θέμα. Βέβαια πρέπει να έχετε κάποιο μέτρο διότι οι μηχανές αναζήτησης έχουν εξελιχθεί πάρα πολύ και εντοπίζουν πότε οι σχεδιαστές των ιστοσελίδων χρησιμοποιούν αθέμιτα μέσα για καλύτερη θέση στα αποτελέσματα. Για παράδειγμα με την καταχώρηση πολλών πανομοιότυπων ιστοσελίδων ή πολλών ιστοσελίδων σε μια μέρα οι μηχανές αναζήτησης θα αντιληφθούν ότι προσπαθείτε να τις παραπλανήσετε και θα σας τοποθετήσουν σε ΄΄μαύρη λίστα΄΄. Γι’ αυτό το λόγο ο καλύτερος τρόπος για τη βελτίωση μιας ιστοσελίδας είναι η βελτίωση της ποιότητάς της, δηλαδή ό,τι αφορά τη δομή, το σχεδιασμό, την εμφάνιση και το περιεχόμενο, έτσι ώστε να είναι προσιτή προς το χρήστη και εύκολη στην πλοήγηση.
Μηχανές Μετα-Αναζήτησης
Οι μηχανές μετα-αναζήτησης πραγματοποιούν ερωτήματα για ανάκτηση πληροφοριών από άλλες απλές μηχανές αναζήτησης. Μ’ αυτό τον τρόπο συλλέγονται ταυτόχρονα δεδομένα από πολλές μηχανές αναζήτησης, κάνοντας την αναζήτηση πιο ισχυρή. Βέβαια απαιτείται περισσότερος χρόνος για την εκτέλεση ενός ερωτήματος αλλά μπορεί ο χρήστης να προκαθορίσει το χρόνο αναζήτησης. Επίσης ο χρήστης μπορεί να καθορίσει και άλλους παράγοντες όπως αριθμό επιθυμητών αποτελεσμάτων ή χώρες προέλευσης των αποτελεσμάτων. Επιπρόσθετα οι μηχανές μετα-αναζήτησης υπερέχουν ως προς τα αποτελέσματα που επιστρέφουν ακόμα και για σχετικά ασαφείς ερωτήσεις. Παραδείγματα από μηχανές μετα-αναζήτησης είναι οι ακόλουθες: http://www.dogpile.com/ , http://www.search.com/ , http://www.metacrawler.com/ .
Εργαλεία αναζήτησης στην ιστοσελίδα σας
Πρόσφατες έρευνες έδειξαν πως ένα μεγάλο ποσοστό των χρηστών μιας ιστοσελίδας χρησιμοποιεί κάποιο εργαλείο αναζήτησης που προσφέρει η ιστοσελίδα προκειμένου να βρει αυτό που αναζητεί. Ιδιαίτερα σε μεγάλα website είναι αναγκαίο να τοποθετούνται εργαλεία αναζήτησης τα οποία θα βοηθούν τους χρήστες σε ευκολότερη πλοήγηση. Μ’ αυτό τον τρόπο ο πελάτης βρίσκει πολύ πιο εύκολα αυτό που ψάχνει και παραμένει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στην ιστοσελίδα σας.
Παράλληλα τα εργαλεία αναζήτησης σε μια ιστοσελίδα μπορούν να αποδειχτούν πολύ χρήσιμα και για την ίδια την εταιρεία. Μπορούν να παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού. Καθώς εξελίσσονται θα μπορούν να ελέγχουν τις κινήσεις των πελατών και να συγκεντρώνουν δεδομένα από τις σελίδες που επισκέπτονται έτσι ώστε να διαμορφώνουν το προφίλ του πελάτη και να ΄΄μαντεύουν΄΄ τι αναζητεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου